Kurser och priser – schema ej fastställt!

Kurser HT 2024, start prel v. 34

Måndagar

Nivå 1-2 17.45-19.15
Yinyoga 19.35-20.50

Tisdagar

Mjuk yoga 8.30-9.30
Nivå 2-3 17.30-19.00
Yoga för stela män 19.20-20.35

Onsdagar

Mjuk yoga 9.00-10.00
Yinyoga 19.35-20.50

Torsdagar

Yinyoga 9.30-10.30
Yinyoga 15.45-17.00
Yin & Yang 17.30-19.00 

Priser (fysisk plats/digital plats)

Mjuk yoga 60 min: 8 ggr –

Yinyoga dagtid 60 min: 8 ggr –

Yinyoga em/kväll 75 min: 8 ggr –

Yoga för stela män 75 min: 8 ggr –

Gravidyoga 75 min: 6 ggr –

Yin & Yang 90 min: 8 ggr –

Nivå 1-3 90 min: 8 ggr –

 

Obegränsad yoga  zoom:

 

Yoga vid drop-in på kurs: (fysisk plats / digital plats)
60 min – 200 kr/185 kr
75 min – 240 kr/225 kr
90 min – 255 kr/235 kr

 

Missat kurstillfälle kan tas igen i annan passande grupp i mån av plats, under förutsättning att bokad plats avbokas senast 4 timmar innan. Gäller endast under pågående kursomgång.

Kursbeskrivningar

Yinyoga

Mjuk, lugn och meditativ yoga som stimulerar kroppens djupt liggande delar (bindväv, senor, skelett, ligament) och löser upp fysiska och emotionella spänningar på djupet. Positionerna utförs med avslappnade muskler, sittande eller liggande, och hålls under flera minuter. Passar alla och är ett mycket bra komplement till dynamisk yoga eller annan fysisk träning (löpning, styrketräning, golf, tennis mm). Mycket effektivt för stela kroppar och mot stress.

Yoga för stela män

Har du en önskan om att bli mjukare och mer rörlig, piggare, mindre stressad, mer fokuserad? Vill du ha ett komplement till annan träning? Tror du att du kanske är för stel för yoga? Om svaret är ja på någon av frågorna, så är det här kursen för dig! Vi blandar mjuk yoga och yinyoga, och gör övningar som är särskilt anpassade för dig som är man/kille. Inga förkunskaper behövs och yogan passar såväl yngre som äldre.

Gravidyoga

En kurs som rekommenderas varmt till alla blivande mammor! Gravidyoga är ett fantastiskt sätt att må bättre under graviditeten. Kursen förbereder inför förlossningen och det kommande föräldraskapet, genom bl a andningsträning, djupavslappning, uthållighetsträning, meditation och mjuka yogarörelser. Gravidyoga kan utövas från ca v. 12-14 och ända fram till förlossningen.

Yoga grundkurs för nybörjare- KOMMANDE KURS

En kurs för dig som kanske är ny till yoga, eller provat på och vill lära dig mer. Vi yogar i lugnt tempo, och provar på olika typer av yoga. På ett medvetet och hållbart sätt tränar vi rörlighet, flexibilitet, styrka, balans och andning, Yoga gör vi för att må så bra som möjligt, både fysiskt och mentalt, och du får en inblick i en del av yogans många fantastiska verktyg, som du också enkelt kan använda i vardagen.

Nivå 1-3

En blandning av hatha/vinyasayoga, ibland med inslag av lugnare yogaformer som yin/restorative. Lite högre tempo och lite mer fysiskt utmanande för varje nivå. Klasserna anpassas efter deltagarna i gruppen och svårigheten ökas gradvis. Passar främst dig med lite vana från dynamisk yoga eller annan fysisk träning som vill börja träna yoga.

Mjuk yoga

Enkla och mjuka yogarörelser, i kombination med medveten andning, som mjukar upp, balanserar och stärker både den fysiska kroppen och sinne. Lugnt tempo. Passar de allra flesta oavsett förkunskaper.

Yin & Yang

I lugnt tempo blandar vi yinyoga och mjuk hatha/vinyasayoga (yang). Vi jobbar med olika övningar och positioner som stärker och mjukar upp kroppen och samtidigt ger dig ro i sinnet. Passar både för dig som har vana sedan tidigare, men även för dig som är ny till yoga och vill ha en blandning av lite lugnare yoga och mer dynamisk yoga. Räkna med att du ibland kan bli lite svettig och varm när musklerna får jobba!

MediYoga

Terapeutisk, djupverkande yogaform som är utvecklad i Sverige. Fysiska positioner och övningar, som även kan utföras på stol, kombineras med olika andnings-och koncentrationstekniker. MediYoga är lugnt, mjukt och passar alla, oavsett ålder och medicinskt tillstånd. Särskilt bra mot stress och oro och stärkande och läkande vid rehabilitering. MediYoga används idag på över 200 vårdinrättningar i Sverige. Läs gärna mer om yogaformen och den forskning som bedrivs på www.mediyoga.se.

Vinyasayoga

Dynamisk, flödande yoga där andning och rörelser synkroniseras. Rörelserna ökar cirkulation och värme i kroppen, stärker dig både fysiskt och mentalt, ökar smidighet och flexibilitet, förbättrar koordination och ger ökat lugn. Tema, tempo och intensitet varierar.

Hathayoga

Kallas ofta klassisk yoga men är egentligen ett samlingsnamn för all fysisk yoga. Yogan utförs i visst flöde men ofta genom att positionerna hålls lite längre för att träna styrka och uthållighet. Andningen är alltid den röda tråden.